Mutiara Kata



Program Seni Budaya di Sawah Ring 2


Sepanjang mengambil gambar, saya sangat-sangat kecewa dengan handphone Cyeber-Shot saya yang dah menunjukkan tanda-tanda dah nak hampir nazak. Dimana gambar yang diambil pada waktu malam kebanyakannya kabur... sedih betul saya... isk..isk..
Haishh... Mana la saya nak 'cekau' duit nak beli digicam baru? huhu... :19:

Walaubagaimana pun, saya masih lagi bersyukur kerana masih mempunyai handphone Cyeber-Shot ini untuk saya rakamkan segala kenangan yang berlaku dalam hidup saya. Dan secara jujurnya, saya beli handphone Cyeber-Shot ni dulu pun, kerana digicamnya... bukan kerana handphone nya... hehe...:18:

Ok, berbalik pada Program Seni Budaya pada sebelah malamnya pula...

Majlis menyambut kedatangan YAB Dato' Ghani Othman.

Lebih kurang pukul 9.30 mlm tak silap, Dato' Ghani Othman sampai di Majlis nih.

Demo Silat Sendeng Malaysia. Kalau tak silap saya, waktu tengah harinya ada Majlis Silat Sendeng Malaysia di Tangkak. Majlis yang juga dirasmikan oleh YAB Dato' Abdul Ghani Othman...

Persembahan bermula dengan tarian Seni Budaya....

Majlis Penyampaian hadiah dan cenderamata oleh YAB.

Persembahan Zapin dari Sekolah Bukit Gambir. Dengar cerita, YAB sangat suka tengok tarian Zapin. hurmm... memang jenis yang suka berhibur YB sorang nih...

Tarian China dari... saya tak pasti dari mana... tapi tarian dia memang best...

How smart! Saya sampai nak naik atas tangga pentas nak tangkap gambar amoi-amoi yang cun nih...hik..hik..

Ini gambar paling CUN! yang saya tangkap malam tu... Itu yang sampai upload 2 kali tu..Boleh la... dengan digicam Cyeber-Shot yang dah 'bergabung' dengan handphone nih.. Kalau nak lawan dengan gambar yang ditangkap dengan DSLR... memang tak terlawan la... Apa pun, yang penting memori... boleh rakam memori dan kenangan tu dah kira ok la...huhu...


Lepas persembahan tarian China nih, saya pun beredar dari situ. Sebab pergi dengan Mak Cik kan... Mak Cik saya tak nak balik jauh malam. Jadi, itu yang beredar awal tanpa melihat persembahan Haziq AF dan Biduan Aspalella Abdullah...

Akhir kata, saya harap kalau ada lagi Majlis untuk menanamkan sikap gotong-royong dan bekerjasama macam ni, harap boleh diadakan dengan 'Program Perdana Hal Ehwal Islam' ker, atau sedikit 'Majlis Ceramah Motivasi'. Jadi adalah sedikit pengisian untuk Majlis sebegini. Bukan setakat hiduran semata-mata. Agak menyedihkan, bila ada persembahan tarian dan hiburan dipentas hadapan, tetapi dibahagian belakang, terdapat sekumpulan orang lelaki kampung yang sedang membuat persembahan Berzanji dan membaca ayat suci Al-Quran, dengan suara bacaan yang tenggelam suaranya dek muzik nyanyian dan tarian diatas pentas. Sangat Menyedihkan...:27:

Ok, itu saja untuk Entry kali nih...:03:
Blog Widget by LinkWithin

Untuk pengetahuan pengunjung, Blog ini tidak lagi aktif dan saya sudah pun berpindah ke Blog Wordpress.org. Terima Kasih diatas sokongan anda sebelum ini.
Sudi-sudilah mengujungi Blog Wordpress saya di sini...
ANOTHER STRANGE GIRL STORIES

0 Kata Pelawat:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana sudi berbicara di sini...





Blog Widget by LinkWithin
 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Edited By AkuroSan | Kontes Review Klinik Cinta | Contest SEO Eridy | Best View: Firefox | Top