Mutiara Kata



Award From Zirah Salim



Syarat2 menerima award ni:
1.Pastikan jantina anda adalah perempuan
2.Copy badge sebagai award anda
3.Nyata 7 sebab kenapa anda bangga menjadi perempuan
4.Pass kan award ini kepada girl-friends anda

7 Sebab Kenapa Saya Bangga Menjadi Perempuan

~ Perempuan perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

~ Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah s.a.w. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w., “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia- sia”.

~ Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

~ Perempuan yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.

~ Seorg lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi perempuan jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala org pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

~ Seorang perempuan, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki ini: Suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya.

~ Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah s.w.t. memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

Saya berikan Award ini kepada semua followers saya yang perempuan ya...
Jemput ambil ya... jangan segan-segan...

Nadhirah
Tieha
Hanim Yusra
SuezenSuzanna
Hanisah
Eibu June's
Miez Hanem
Meiz Aranda
Fara_Adura
Maryam
Honeysour's
anamuslimat
nur nina

Blog Widget by LinkWithin

Untuk pengetahuan pengunjung, Blog ini tidak lagi aktif dan saya sudah pun berpindah ke Blog Wordpress.org. Terima Kasih diatas sokongan anda sebelum ini.
Sudi-sudilah mengujungi Blog Wordpress saya di sini...
ANOTHER STRANGE GIRL STORIES

3 Kata Pelawat:

honeysour's blog said...

tq...salam kenal...

♡ Eibu June's ♡ said...

salam akuro san....
time kaseh sesagt sebab sudi bagi award ni pada ibu....

maaf agak lambat sbb pc ibu ade prob. ni baru jerk boleh bukak...hehehe

nanti ibu isikan kat blog ibu...
thx again dear...luv u...muahhh..muahhh....muah...

AKURO SAN said...

honeysour's: ye.. salam kenal juga..

iebu june's: ok, tak per... yg penting ibu dah amik award tu.. hehe..

Post a Comment

Terima Kasih, kerana sudi berbicara di sini...

Blog Widget by LinkWithin
 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Edited By AkuroSan | Kontes Review Klinik Cinta | Contest SEO Eridy | Best View: Firefox | Top